Klantadviesraad gestart

Op donderdag 10 december 2020 vond de eerste bijeenkomst van de klantadviesraad van Laborijn plaats.

We vinden het belangrijk dat onze klanten mee kunnen denken, praten en bijdragen aan de wijze waarop Laborijn werkt. Daarom hebben we een klantadviesraad opgericht.
Een klantadviesraad kan ons helpen om de ervaringen van onze klanten beter te benutten. De klantadviesraad zal bij verschillende zaken betrokken worden.
Zaken waar de mening van onze klanten kan helpen bij het verbeteren van onze dienstverlening.  

Samenstelling en vergaderingen

De klantadviesraad bestaat (per gemeente) uit 2 vertegenwoordigers vanuit de
gemeentelijke sociale raden van Aalten en Doetinchem en uit (per gemeente) 2 klanten met een Participatiewet-uitkering. De raad vergadert tenminste 4 keer per jaar zelf en 2 keer per jaar samen met Laborijn.

Voorzitter

De klantadviesraad heeft een externe en onafhankelijke voorzitter.
Katalinka Groot Obbink gaat deze rol invullen. Ze stelt zich voor:

"Ik ben Katalinka Groot Obbink, 41 jaar en ik woon met mijn gezin in Doetinchem.
Ik werk sinds een aantal jaar als specialistisch ambulant hulpverlener in het multidisciplinaire team van GezinsFACT Gelderland bij Pluryn. Daarvoor heb ik over de laatste twintig jaar meerdere functies gehad binnen het sociaal domein.

Toen ik getipt werd dat er een voorzitter gezocht werd voor een klantadviesraad van Laborijnen ik hierover in gesprek kwam, werd ik al gauw enthousiast. Ik ben een echte verbinder en vind het heel waardevol om iedereen te horen en te onderzoeken hoe we samen vervolgstappen kunnen zetten.

Ik vind het een eer dat ik deze taak op mij mag nemen. Ik wil graag met een goed functionerende klantadviesraad bijdragen aan het nog verder verbeteren van de dienstverlening van Laborijn. Input van klanten is daarbij van groot belang.”