KTO inburgering
Laborijn voert de Wet Inburgering op een innovatieve wijze uit. Onze werkwijze en het inhoudelijke programma ontwikkelen we samen met onze partners steeds verder door. De mening en ervaringen van deelnemers zijn daarbij voor ons cruciaal. In december 2024 zijn we daarom gestart met een pilot van een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder inburgeraars. De pilotperiode loopt van 1 december 2024 tot 1 december 2025.
Als Laborijn willen we graag nog beter inzicht krijgen in de ervaringen van inburgeraars. Ervaringen op het gebied van onze klantgerichtheid bejegening en maatwerk. Om zo inzicht te krijgen en te houden in de tevredenheid en behoeften van inburgeraars.
Jeroen Spruit (algemeen directeur Laborijn): “Met dit onderzoek willen we extra handvatten krijgen waarmee we blijven werken aan een optimale dienstverlening aan inburgeraars. Het continue inzetten van klanttevredenheidsonderzoeken is voor ons niet nieuw, dat doen we in uitvoering van veel andere taken ook. Het unieke hierin is dat we samen met MAGIS op zoek gaan naar een vorm die goed aansluit bij deze specifieke groep inwoners. “
Tanya Martinus (directeur MAGIS): "Wij geven inburgeraars een stem en bieden Laborijn de inzichten die nodig zijn om met klantgerichtheid en menselijke maat echte impact te maken, zodat inburgeraars zo snel mogelijk kunnen meedoen in Nederland."